onsdag 20 januari 2010

The XX

Eller som en del tror att det uttalas; The Ten Times. Jag vet inte faktiskt vad som är rätt eller fel. Har försökt Googla på det men inte hittat nåt annat än att det uttalas just The XX och inte heller i dom intervjuer jag sett med bandet finns det nått annat uttal än The XX.

Märkligt det här! Är det så att en del bara fått det om bakfoten? Har man lyssnat med ytterörat? Den största frågan blir ju självklart; Hur ska The XX uttalas?

Nog med häckleri, dom spelar ju ikväll, på Brewhouse, en konsert som jag och P FdC och Connie, ska gå på. Har försökt lyssnat in mig, som sig bör, men kanske inte riktigt hunnit hitta den där fantastiska känsla, som t ex Friska Viljor ger, men vem vet, dom kommer kanske att briljera.
Det kommer ju definitivt inte rocka, eller så är det just det dom kommer att göra. Jag har lite svårt att se det framför mig, på vilket sett det skulle kunna bli magiskt, som jag nån stans verkligen hoppas på. Men det får väl bli till att släppa ner garden och bara följa med i den stämning dom kommer att skapa.

Jag ser i alla fall fram emot en mycket bättre kväll, än den som gavs igår, då vi var på P3 guld-galan.
När vår, enligt svenska folket, största artist, spelar samma låt, bara i olika tempo, så måste jag gå ut och kräkas. Han får ju sluta snart.

Hela arrangemanget börjar med att Timo kommer ut kroppsmålad och drar en svensk version av Fear No Darkness Promised Child” – med ny text. Refräng: “P3 Guld är så jävla grymt”. Han skriker rakt ut hur mycket han älskar GBG och vem gör inte det.

Galan fortsätter med lite diverse artistuppträdande, men bäst blir självklart Jonathan Johansson med en otroligt avskalad version av Aldrig ensam. En ballerina dansar framför och musiken spelas på en flygel, enbart. Det klinkas och klonkas, en kille ligger till och med under flygeln och trummar på den. Det lyfte hela galan till en helt ny nivå, som tyvärr, inte lyckades hålla hela vägen ut.

Men ett litet lyft till han dom med. Det kom självklart en hemlig gäst till galan. Staygold, som jag aldrig tidigare hört, gästades av Robyn, vilket lyfte deras låt, typ, 100 kanske 1000 ggr.

Inte för att jag är bitter, men alltså, Larra, du kanske ska tänka på refrängen och göra nåt annat nu.

Muxboy

3 kommentarer:

  1. VI satt hemma och kollade evenemanget på TV. sambon ogillar Larra så till den milda grad att tv´n åkte av sen. Och vad gjorde de där mustach?? Fast jag gillade Robyn och Salem!

    SvaraRadera
  2. All heder åt sambon. Jag satt igenom alla tre låtar för jag försöker verkligen förstå vad det är som gör att han är så stor. Vad är det alla dessa fans ser? Vari ligger storheten? Jag fattar verkligen inte.

    SvaraRadera