torsdag 28 januari 2010

Shout Out Louds

Läste på PSL att Shout out Louds kommer med nytt album i vår och självklart blir det även en turné runt om i Sverige.

Grejen är att dom kommer till Götet den 15 april och Jonathan Johansson spelar samma kväll.
Hinner man med båda, eller vem av dom ska man prioritera. Har ju sett båda live en gång var, Shout out Loud på Way out West och Jonathan Johansson på Jazzhuset, men det är ju Jonathans skiva som snurrat mest, här hemma och även den som berört mig mest. Men samtidigt är ju grejen den att Shout out Louds spelning på WoW var ca 100 ggr bättre än Jonathans. Fast, Jonathans framträdande på P3 guld, gick ju inte av för hackor, kom jag på.

Så vad gör man? Ska man gå på sin magkänsla, eller sin erfarenhet. Magkänslan säger Jonathan, mest pga att jag tilltalas mer av hans sätt att uttrycka sig och även att hans texter berör mig mer på ett personligt plan. Erfarenheten talar ju för att Shout out Loud, som jag tror kommer att kunna leverera, då jag hört ett par av dom nya låtarna, blir en bättre konsertupplevelse, rent musikaliskt. Jonathan, däremot, har vad jag vet, inte släppt nåt nytt sen debuten från förra våren.

Får nog släppa denna tråd ett tag och låta det bero, då jag faktiskt har ca 3 månader på mig att besluta vad det blir, men det är ju ett viktigt beslut och det ska man inte bara släppa.

Innan dess blir det konsert med Local Natives. Ett grymt band från Los Angeles, som har valt att dela sin vardag tillsammans i ett gemensamt hus. Finns nog inget mer att säga, än att det ska bli kul att gå på konsert med min vän.

Muxboy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar