lördag 14 november 2009

"I´m gonna have the time of my life"

Vi vaknade, åt frukost, städade lägenheten och belönade oss idag med en tur till Vattenpalatset i Lerum.

I bilen på väg dit lyssnade vi på P3s humorprogram Mammas Nya Kille, då en av låtarna från BQs skiva, Moby Dick, från -97, spelades. Ett väldigt trevligt inslag och minns man tillbaka ca 10 år i tiden då jag och min fru träffades första gångerna, så var det väl då jag fick upp öronen för lite mer indiemusik än vad jag tidigare lyssnade på. Har inte varit nån storlyssnare av BQ, men det här är nog en av låtarna jag minns bäst.

Bear Quartet - Before The Trenches

Ibland längtar man tillbaka till den tiden, då måttot var att ha minst ett kulturinslag i veckan, men samtidigt hoppas jag kunna ta igen det.

Det jag saknar mest, från den tiden, är nog spontaniteten, som var ett enkelt och vardgligt inslag bland mig och mina vännerna. Nu har vi vuxit upp, skaffat fasta jobb, bildat familj mm, vilket gör att tiden och inte minst orken, inte räcker, till det som man önskar. Men självklart ska vi ändra på det. Eller hur!

Muxboy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar